Komisja ds Indywidualnej i Grupowej Praktyki skłąda się z trzech osób, w tym przewodniczącej.
Komisja powołana została do sprawowania nadzoru nad poziomem i
jakością usług świadczonych przez indywidualne, indywidualne
specjalistyczne i grupowe praktyki pielęgniarek i położnych poprzez:
1. Opiniowanie wniosków osób ubiegających się o wydanie zezwolenia na indywidualną lub grupową praktykę.
2. Kontrole w miejscu prowadzonej praktyki przed wydaniem zezwolenia i w trakcie trwania praktyki.
Pielęgniarka lub położna wykonująca zwód w ramach działalności leczniczej jako indywidualna praktyka jest zobowiąna spełniać warunki określone w art.19 ust.1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2011r Nr 112 poz.654).
Zgodnie z art. 105 ust.1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U.z 2011r Nr 112, poz 654) wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalnośc leczniczą podlega opłacie w wysokości 2% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok. Zgodnie z powyższym od 01.01.2015r.opłata ta wynosi 80,00 zł
UWAGA!
Papierowe wnioski dotyczące praktyk pielęgniarek i położnych będą przyjmowane tylko do 31 marca 2013r.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającym rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru, które weszło w życie z dniem 10 grudnia 2012 r., termin składania wniosków do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w formie papierowej zostaje przedłużony do dnia 31 marca 2013 r.
Po tym terminie możliwe będzie wyłącznie składanie wniosków formie elektronicznej za pomocą platformy internetowej RPWDL.
Warunkiem do złożenia wniosku za pomocą platformy RPWDL jest posiadanie aktywnego konta na tej. Platformie oraz posiadanie stosownego narzędzia autoryzacyjnego, tj. certyfikatu bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego na ePUAP.
Brak podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP oznaczać będzie brak możliwości składania wniosków w RPWDL dotyczących rejestracji, wykreślenia praktyki lub dokonania zmian w rejestrze po 31 marca 2013 roku.
Instrukcja założenia konta ePUAP |